...
Armády z Východu
Bolgovy hordy
Ogrodovi skřeti
Thranduilova armáda
Trpaslíci
Lidé
Žoldáci a nebojový doprovod

Velitel: ogrod

Ogrod, Velký skřet, opatrně otevřel krví slepené oko. Na dně jeskyně hluboko v Mlžných horách, kam ho shodil ten odporný čaroděj, bylo mrazivé ticho. Thorinova výprava byla jistě už dávno pryč. Jistě věřili, že je Ogrod mrtev, jenže se ale přepočítali, hlupáci! V Ogrodovi bublá zlost a pomalu uzrává plán na pomstu. Netrvá dlouho a temnými chodbami se rozléhá dusot mnoha nohou. Šíří se zpráva, že drak padl a poklad Ereboru nikdo nehlídá, a to je pro Ogroda vítaná příležitost. Je to právě on, kdo svolává zástupy skřetů z Mlžných hor a okolí. Je to on, kdo – aniž by kdokoliv z nepřátel tušil, že jejich podlý útok přežil – je povede po stopách Thorinovy družiny. Chce pomstu, ale nejen to! Šmakův poklad je lákavou kořistí, díky které se může Ogrod stát skutečným a jediným králem Mlžných hor! Díky kterému jeho říše předčí všechny ostatní, i tu Bolgovu! Tak do boje! Válka začíná!
Lovci vousů
erb

19 / 20

Ogrod, Velký skřet, má mnoho důvodů pro pomstu. Stačilo by, že skupina trpaslíků vedená čarodějem si dovolila vtrhnout do jeho království a že se jim málem podařilo ho zabít. Navíc teď chtějí drakův poklad pro sebe, a to prostě nemůže zůstat jen tak. Ogrod tak nechal zatroubit na ty nejhlubší rohy. Na rohy, které přivolávají velké skřety z nejhlubších temnot Mlžných hor. Ti nejlepší zabijáci skrz naskrz tunely, výkvět válečníků boje v horách a pod horami. Aby se skřetu dostala ta čest být jedním z nich, musí přinést useknuté dlouhé trpasličí vousy. Většina při tom selže. Ti, kteří uspějí se stávají elitou skřetí armády.

Barvy: primární šedá, doplňkové světle červená, odstíny kostí
Zuřiví
erb

20 / 20

Když se zdálo, že je Ogrod mrtev, vypukl v jeho temném království krátký boj o moc. Boj, kvůli kterému se mohlo vše rozpadnout dříve, než se Ogrod stačí hrdinně vrátit a znovu převzít otěže své říše. Tehdy se osvědčili Zuřiví. Skřetí válečníci, kteří se vrátili z výpravy až ve chvíli, kdy už byla Thorinova výprava pryč. Svou divokostí a rychlostí si okamžitě zjednali pořádek a hodlali zajistit, aby byl vybrán nový nástupce – ideálně jiný než z těch arogantních Bílých vran. Teď je Ogrod zpátky a právě oni budou hlavní silou jeho armády. Je čas navléknout se do různorodých zbrojí, které Zuříví servávají z těl vojáků přepadených v horách, a vzít do ruky sekery a píky. Jejich odměnou bude krev nepřátel a zlato ze Šmakova pokladu. A nejen to. Pokud uspějí, budou oni tou vyvolenou kastou mezi ostatními skřety.

Barvy: primární zářivě červená, doplňková černá
Bílé vrány
erb

20 / 20

Velmi početný klan skřetů s bílou vránou na korouhvi. Když se k nim donesla zpráva o Ogrodově skonu, vyrazili do jeho síně, aby ze svých řad vybrali nového krále, který by vedl horské skřety a který by mohl konkurovat Bolgovi na severu. Když hrozilo, že se střetnou se Zuřivými, kteří se vrátili z výpravy, Bílé vrány couvli. Ostatně byli vždycky trochu chytřejší než ostatní skřeti a věděli moc dobře, že jejich chvíle přijde. Jen je potřeba nejprve vybojovat bohatství u Osamělé hory, pak si poradí s Ogrodem i se Zuřivými. Bílé vrány dávají ostatním často najevo, že se považují za chytřejší. A vlastně právem. V bitvě si počínají obvykle velmi mazaně. Nejsou tak bezhlaví jako Zuřiví, a tak právě oni často radí Ogrodovi ve věci válečné taktiky. Ostatně i jejich vybavení je lepší, než je zvykem: těžké zbroje, velké štíty, silné kuše. S Vránami není radno si zahrávat.

Barvy: primární bílá, doplňkové šedá, černá
Mrchožrouti
erb

17 / 20

I přes velké nebezpečí se často v horách zatoulá nějaký poutník, či výprava, kteří si chtějí zkrátit cestu. Málokomu se poslední dobou podařilo projít průsmykem, kde sídlí Mrchožrouti. Všechny, které chytili, omráčí, odvedou do svých jeskyním a když se probudí, začnou požírat zaživa. Jsou to uctívači Morbok, velké pavoučice která byla tak posedlá hladem, až nakonec prý pozřela sama sebe. Této posedlosti zůstali věrní i oni. Mrchožrouti už několikrát málem vymřeli, když dlouho nikdo neprocházel jejich územím, začali se hlady vraždit a požírat navzájem. Od Ogrodovy výpravy si slibují nejen bohatství, ale i spoustu potravy pro jejich neukojitelný hlad. Na lehčích zbrojích nosí ozdoby kostí jejich obětí, a před bojem se polévají jejich krví, kterou nosí šaman kmene ve velkém džbánu.

Barvy: primární bahnitě hnědá, doplňková rudá
Skřetí stopaři z Morie
erb

20 / 20

Bubny duní, řev se rozléhá. Drobné skřetí plemeno z nitra prastaré podzemní říše Morie je ideální silou, která zaplaví nepřítele. Skřeti jsou dobře vybavení na zákeřné útoky do zad nepřátel. Jsou to výborní střelci, lezci po stromech i skalách. Ozbrojeni většinou lehčími jednoručními zbraněmi doplněnými menším štítem nebo lukem a toulcem šípů. Vybavení lehkou zbrojí “co kde našli”, která nebrání pohybu a je vyrobená hlavně z kůže, kostí a několika kovových doplňků. Ogroda následují, protože v něm vidí velkého vůdce, který přežil smrt a má tedy právo je vést do bitvy. Tato frakce je ideální pro nováčky nebo ty, kteří nemají ještě všechno vybavení.

Barvy: primární světle šedá, doplňková černá
Dorwinionští
erb

18 / 20

Dorwinion byl občas samostatným královstvím, jindy zase podléhal jiným říším, ale vždy to byl úrodný a bohatý kraj proslulý svým silným vínem. To však některým obyvatelům Dorwinionu nestačilo. Jakmile zjistili, že Drak padl, viděli novou příležitost. Někteří sami oblékli zbroje, jiní zaplatili ničemům ze všech koutů světa a vyrazili vpřed s jasným cílem: získat co nejvíce bohatství pro sebe a kdo ví, možná si i vybojovat nové, vlastní království. Všechny velké říše museli někdy vzniknout, proč by nemohla i ta jejich? Skončilo by to nejspíš fiaskem. Ale ctižádosti Dorwinionských si povšiml Ogrod a uvědomil si, že zde leží příležitost doplnit své elitní jednotky o pár dalších čepelí. Bok po boku zde bojují bohatě odění kupci a majitelé vinohradů se směsí žoldáků z různých zapomenutých koutů Středozemě. Někteří nosí i zajímavé exotičtější prvky oděvů: destičkové zbroje, kovové masky na helmách, najmuti byli dokonce i haradští a umbarští žoldáci s jejich charakteristickými turbany.

Barvy primární tmavé barvy, doplňkové výraznými kusy fialové látky, kterou nosí přes oděv.
Posily

4 / 10

Vždy vítané každou jednotkou. Rozřazovat se budou podle kostýmů.