...
Armády z Východu
Bolgovy hordy
Ogrodovi skřeti
Thranduilova armáda
Trpaslíci
Lidé
Žoldáci a nebojový doprovod

Velitel: starosta

V létě roku 2941 T.V. zaútočila Bílá rada na Dol Guldur a vyhnala z Temného Hvozdu Nekromanta a jeho pomocníky. Ti se rozprchli a zdálo se, že bude v Rhovanionu bezpečno. Jeden z vyhnanců z Dol Gulduru byl i Khamul, Stín Východu. Ten odešel na východ do své dávné domoviny mezi potomky Balachotů a Vozatajů s cílem upevnit moc svého pána mezi mistnim obyvatelstvem a podněcovat a udržovat nenávist k svobodným národům. Z lidu Vozatajů si vyvolil svého generála – Urfira, kterého pověřil přípravou vojska. Urfir však nebyl jen tak někdo. Byl potomkem samotného Ulfanga černého – mocného náčelníka, který v dávných časech sloužil samotnému Morgothovi. Zástup lidí z Východu, který za ním pochoduje, je nesčetný. Do čela armády ale temná moc postavila někoho jiného. Umíral v pustinách, obklopen nejbližším služebnictvem a zlatem. Jeho nenávist a lakota planuly tak hrozivě, že se jeho tělo a tvář zkřivily temnotou a Stín sám mu dal část své moci a přízně. Uprchlý starosta Esgarothu se jde pomstít těm, kteří se nechtěli řídit jeho radami a kteří mu upřeli jeho práva. A za ním kráčí armáda lidí, kteří nemají co ztratit, jen získat.

Inspiromat pro Armádu východu.
Chamtivci
erb

22 / 30

Rychle utíkal Starosta se svými věrnými z Esgarothu. Napadlo ho sice, že by se mohl s Bardem domluvit, ale nakonec takovou myšlenku zavrhl. Jeho město už mu nepatřilo. Jeho lid se proti němu obrátil. Hlupáci! Ve Starostovi bublá vztek a beznadějná touha po pomstě. Jenže pak jedné noci, když se zdá, že nadešla jeho poslední hodinka, zahlédne Stín. Stín, který ho pozvedne, který využije jeho nenávisti. Hned dalšího dne přivádí Urfir Sjednotitel své vojsko a Starosta, zjizvený a znetvořený temnou mocí, rychle ukáže, že právě jeho si vyvolil Temný pán. A tak nastupuje v čele armády cestu své pomsty s cílem zničit Barda, získat zpět Esgaroth a proměnit ho k obrazu svému. Družina Chamtivců je výběr těch nejbohatších, draze oblečených a vyzbrojených, ale Stínem už zcela pokroucených lidí.

Barvy: primární černá a modrá, doplňková zlatá
Urfirovi berserkerové
erb

17 / 20

Urfir je velitel, kterému se v boji vyrovná málokdo. Není tak divu, že se obklopuje družinou podobně neohrožených a divokých válečníků. Berserkeři jsou skutečnou elitou vozatajského válečného umění, proto si je vybral za svou osobní gardu. Jde o veselou kopu, která ráda popije a pobaví se, ale která v boji působí smrt a zkázu. Ostatně, iniciační rituál Berserkerů probíhá vyhnáním mladých bojovníků do divočiny. Ti následně musí sami strávit celou zimu v horách, ze kterých musí přinést kožešinu medvěda. Právě Berserkeři jsou tedy také družinou, se kterou Urfir vyráží v čele vojska na velké tažení.

Barvy: primární šarlatová, doplňková hnědá
Vozatajové z Rhunu
erb

19 / 20

Kdysi slavná říše Vozatajů z východu se časem a porážkami rozpadla na mnoho menších království, o kterých se v žádných knihách nepíše. Co však je pro všechny stejné, je víra, že je Melkor jejich dobrým pánem, který je chrání proti nepříteli na západě. Vzestup Urfira, právoplatného následovníka slavného hrdiny Ulfanga Černého, tak doslova vyburcoval roztříštěné zbytky dávného národa k vzepětí. Urfir dobře věděl, co do své armády potřebuje, a tak z různorodé sebranky rychle vytvořil dobře vycvičenou a vybavenou jednotku, ve které nechybí především dlouhé píky chráněné muži se štíty a šavlemi. Vozatajové se tak znovu stávají hrdým národem, který nehodlá kolo dějin opustit bez řádného boje. Vybavení proti větru z planin, se zahalenými obličeji a mnoha tradičními tetováními po celém těle vyráží se zpěvem a křikem do boje na daleký západ.

Barvy: primární černá, doplňkové rudá, modrá
Černí númenorejci
erb

20 / 20

Mnozí z těch, co připluli z Númenoru do Středozemě, vytvořili království Gondoru a Arnoru. Ti pyšnější však ale odešli na východ, kde byli zlákáni vidinou slávy, vlastních říší a neomezeného bohatství. A tak vznikli Černí Númenorejci. Muži sloužící Sauronovi, jejichž potomci se dodnes potulují východními kraji a vstupují do služeb těch, kteří věří v Temného. Urfirovi přísahali věrnost, když jim prozradil, komu slouží a slíbil, že ze Šmakova zlata dostanou tolik, aby mohli založit vlastní malé království. A tak jdou. Vysocí silní lidé zahaleni v černé s meči a planoucíma očima budí strach v řadách nepřátel už z dálky. Pokroucení vší urozeností starého Númenoru v hrozivou moc, přísnou disciplínu a obratné taktiky.

Barvy: primátní černá, doplňkové zlatá a fialové
Balchotové
erb

19 / 20

Balchotové byli před mnoha staletími skutečným postrachem plání severně od jezera Rhun. Na svých koních se proháněli širou krajinou a plenili vesnice, které se odmítaly poklonit jejich vůli. Dnes už z nich zbyl jen stín, s čímž se ale mnozí z nich stále nevyrovnali. Když se tedy objevil Urfir Sjednotitel s nabídkou, aby vstoupili do jeho služeb, aby sjednotili své síly a stali se opět těmi obávanými bojovníky z plání, nezbyl moc prostor na přemýšlení. Balachotové, jejichž srdce kdysi propadla Melkorovi a Sauronovi, vyráží hledat svou zašlou slávu a třeba i novou budoucnost. Své luky a šavle rádi pozvednou hlavně v boji proti Seveřanům, kteří byli odpradávna jejich nepřáteli a kteří jejich dědy připravili o úrodnou oblast východně od Velkého Hvozdu. Balachotové jsou vhodní pro nové účastníky. V inspiromatech najdete návod na jednoduché široké kalhoty a košili, která spolu s šavlí, lukem a čepičkou vás hned promění ve skvělého nájezdníka.

Barvy: primární okrová, doplňkové šedá, červená
Posily

5 / 10

Vždy vítané každou jednotkou. Rozřazovat se budou podle kostýmů.